środa, 21 sierpnia 2013

Madera - moje wakacje :)

Tak jak wspomniałam w poprzednim poście ostatnie 2 tygodnie spędziłam na Maderze. Madera to mała wyspa na Oceanie Atlantyckim, ma tylko 57 km długości i 22 km szerokości. Niby niewielka, a mieści same niesamowite rzeczy . Wulkaniczne szczty, na które wjeżdża się krętymi, niebezpiecznymi drogami, klify, lewady, piękne i urodzajne ogrody z roślinością tropikalną z całego świata i wiele innych... Panuje tam łagodny klimat i na pewno nie jest to miejsce dla wielbicieli upałów, latem jest tam stała temperatura ok. 25 stopni. Dzięki  takiej sprzyjającej pogodzie można spokojnie zwiedzić całą wyspę. Ja na zwiedzanie przeznaczyłam pierwszy tydzień, a drugi na wypoczynek :) 

Jedna z wielu kamienistych plaż.
Wszechobecne tunele.
Kilka rodzajów marakui. Na wyspie jest ich ponad 20, ale tylko kilka nadaje się do jedzenia
Ogród tropikalny Monte Palace.
Część japońska była moją ulubioną.

A po zwiedzaniu ogrodu tropikalnego, jedną z atrakcji był zjazd sankami ze wzgórza Monte.
Suszenie ryb w soli w jednej z wiosek rybackich.
Strelicja czyli symbol Madery.
Na plantacji bananowców.

Widok z tarasów panoramicznych Eira do Serrado. W dole widać Dolinę Zakonic, gdzie lokalną specjalnością jest likier kasztanowy.

Na Maderze wszystko jest pod górę...
Ciężko jest znaleźć płaskie tereny. Tu widok z portu na stolicę Funchal.
Łódki rybackie w jednej z wiosek.
:)

26 komentarzy:

  1. Maderę znam ze zdjęć koleżanki i pamiętam, że opowiadała o tym, że lotnisko ma bardzo krótki pas startowy i latają tam tylko lepsi piloci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pas został juz dawno przedluzony :) ale tak latają tam tylko najlepsi ze specjalną licencja, bo jest to jedno z 9 najniebezpieczniejszych lotnisk na swiecie. są tam bardzo silne wiatry co bardzo czuć podzczas startu lub lądowania... ale nie ma co sie bac :P

      Usuń
  2. Zazdroszczę! ;) Na stoisku z marakują mogłabym zamieszkać, uwielbiam te owoce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez je uwielbiam, a desery z nimi sa pyszne! bardzo mi teraz tego brakuje :P

      Usuń
  3. zazdroszczę :) piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie - ja na swój urlop czekam z utęsknieniem i jeszcze nie wiem jakie widoki przyjdzie mi podziwiać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale piękne zdjęcia!
    Zazdroszczę wyjazdu :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow :) cudnie po prostu. Eh może i mi kiedyś będzie dane się tam wybrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe zdjęcia, aż się robi ciepło w ten chłodny deszczowy wieczór :)
    Ja wybieram się bliżej, do Bułgarii ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. przepieknie :) pamietam jak mnie madera zauroczyla ogladajac serial teraz albo nigdy, jakies 5 lat temu :D jest szansa na wiecej zdjec? mam niedosyt :) wynajmowaliscie samochod i objechaliscie wyspe? da sie w 1 dzien zjechac i zobaczyc wszystko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w jeden dzien pewnie da sie objechac wyspe, ale nie zobaczy sie wszyskiego, bo naprawde jest co zwiedzac. nie mielisy wynajetego samochodu, bo drogi sa tam bardzo ciezkie i wydaje mi sie, ze tylko dobry kierowca moze sobie z tym poradzic :P zwlaszcza na gorskich drogach strach jezdzic :P

      Usuń
  9. piękne zdjęcia, ale to lotnisko mnie przeraziło;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja sie bardzo balam na poczatku tego lotniska, ale dalam rade :)

      Usuń
  10. jak tam pięknie! *.* chciałam się tam kiedyś z mężem wybrać, bo nie jest zbyt gorąco, więc coś co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pogoda wlasnie byla jednym z powodow, dla których wybralam Madere, bo upaly to raczej nie dla mnie :P

      Usuń
  11. Ojacie jakie widoki cudowne!!!! :-O Zazdroszczę!!!! <3

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do udziału w konkursie, w którym do wygrania zestaw moich najulubieńszych kosmetyków! :-D

    OdpowiedzUsuń
  12. ładnie tam, ale nienawidzę kamienistych plaż :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Co za wspaniałe widoki i te owoce, aż ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jak cudownie!!! Przepiękne zdjęcia <3

    OdpowiedzUsuń